Ode aan Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Ode aan Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Ode aan Melbourne

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Juni 2010 | Australië, Melbourne

Vergeef mij het feit dat ik weer een maand van het web ben verdwenen..
Na een aantal maanden van het goede studentenleven was het tijd voor het noodzakelijk kwaad, de tentamen periode.. Een eindpaper en 3 tentamens stonden op mij te wachten. Na de vele afscheidsfeestjes was het party-en helaas even over & iedereen kwam weer tot de ontdekking dat we hier toch echt "voor de studie" heenwaren. De tentamens vonden plaats in een statig gebouw met wel 1000 man tegelijk.. Dit droeg bij aan het officiele examen stress gevoel. Na 3 weken bikkelen heb ik het semester finally afgesloten! Ik zag nogal op tegen alle engelse tentamens zonder Multiple Choice en alleen maar essay vragen.. Maar ik heb er een goed gevoel over. De focus was vaak zeer ver te zoeken,maar het motto: "Als ik nu zak voor mijn vakken had ik net zo goed het hele semester kunnen gaan reizen", heeft me erdoorheen geholpen;)
En de belonging is zeer zoet: Goodbye Melbourne Uni & Hello Eastcoast!

Over het Goodbye Melbourne gedeelte van de zin.. Natuurlijk ben ik super blij dat het studeren over is en we eindelijk weer ons laidback leventje terug krijgen, maar wat ga ik deze stad missen zeg..
Bij deze dan ook even een ode aan Melbourne:

Tot ziens mijn vriendjes van over de de hele wereld!

Dag Brunswickstreet, St. Kilda, de Laneways, Degraves street, de Campus, Lygonstreet, the Croft Institute, Cookies rooftop, Swanstonstreet, Southbank, Queen Victoria Market & het Holland Soccer House..

Ik ga jullie missen overheerlijke koffies, sushirollen, Brunetti taartjes, Gingerbeer, Tim Tam's & Barbies..

Dankje voor de uitnodigingen Surfclub, huisfeestjes, Uni kroegentochten, MUSEX, BYO-dinners..

G'day open, laidback , multi-culti, gekke, spontante Aussies !


Het zijn mixed feelings.. Ik word er behoorlijk triest van als ik mijn lege kamertje zie. Het overgrote deel zit in mijn backpack gepropt ( je kent me ) De tijd is werkelijk waar omgevlogen! Het leventje als uitwisselings student was geweldig. We hebben hier zoveel meegemaakt. Je bouwt hier echt een beetje een leventje op, met je favoriete plekken en vriendenkring. Toch denk ik dat het goed was zo. Langer dan een semester zou ik dit levenstijltje niet volhouden. Misschien is het ook juist die beperkte tijd die je hier hebt, die zorgt dat je er alles uithaalt. We hebben een dubbelleventje gehad, student & traveller! Tegen het eind van het semester resulteerde dat dan ook wel in een half burn-out gevoel:O ! Mijn geld is er helaas ook dubbel zo hard doorheengegaan.
Iedereen die je vertelt dat je bijna terug naar huis gaat, zegt: That sucks.. Maar ik mag me gelukkig prijzen dat ik verliefd ben op beide kanten van de wereld. Ik weet zeker dat ik hier op een dag ga terugkeren, maar mijn hart ligt toch ook zeker in Amsterdam. Ik mis mijn lieve vriendinnetjes , vriendjes & familie! En ons Hollandse volkje heeft zeker zijn charme. Ik ben blij dat we ons af en toe even ongegeneerd hebben kunnen uitleven zoals geen enkel land dat doet op Koninginnedag en het WK. Maar de Aussies hebben ook mijn hart gestolen! Ik ga hier zeker terugkeren, want als ik mijn landkaart bekijk is er nog teveel onbekend terrein.
Maar nu ga ik in ieder geval nog even 3 weekjes volop genieten van het laidback cultuurtje hier. Morgen vliegen Vic en ik naar het warme Cairns! Na 3 dagen bijtanken op de stranden vertrekken wij in onze heuze Wicked Campervan down under. Het enige wat vast staat is dat we in Byron Bay eindigen en voor de rest gaan we heerlijk op de bonnefooi. Na het vol geplande semester hier even lekker geen agenda! Lekker cruizen en kijken waar het gezellig is om op de rem van ons busje te trappen.
Ik zal af en toe een internet-cafeetje induiken om jullie nieuwsgierige aapjes op de hoogte te houden en wat mooie kiekjes te posten.

Cheers & ik hoop dat jullie net zoals ik met een "No worries" gevoel de zomer inkunnen!

Heel veel liefs,
Merel

  • 22 Juni 2010 - 14:05

    Annemieke:

    omdat ik zo heb meegeleefd en ook daadwerkelijk héb beleefd - tijdens mijn korte tripje Down Under - voel ik zelfs een beetje tristesse ;p maar je gaat nog een heerlijke sunshine beleving krijgen dus...
    smile & enjoy

  • 22 Juni 2010 - 14:07

    Annemieke:

    omdat ik zo heb meegeleefd en ook daadwerkelijk héb beleefd, tijdens het korte tripje Down Under, voel ik zelfs een beetje tristesse ;p maar je gaat een welverdiende sunshine-tour maken, dus smile & enjoy. kisses

  • 22 Juni 2010 - 14:08

    Annemieke:

    nou ja, 2x is wat over the top, delete jij er eens 1, lukt mij niet. haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Merel

Hi guys, Ik zal beloven jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Azie! Wat staat er vast, dat ik met Roos ben begonnen in Bangkok en ongeveer 3 maanden later eindig in Bali, alles daar tussen gaan we op de bonnefooi doen. Natuurlijk hebben we wel een soort van plan de campagne. De landen op onze to-visit list na Thailand: Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesie. Tot nu toe vermaken wij ons nog wel even in Thailand. Voor de foto's moeten jullie op mijn facebook zijn. liefs

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 21256

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 14 Mei 2014

South East Asia

09 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: