Tropical Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Tropical Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Tropical Cairns

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Juni 2010 | Australië, Cairns

Hi trouwe lezers:)

Even een snel update-je!
Victoria en ik bevinden ons in het tropische Cairns.
Al is het op dit moment bewolkt, maar niet minder klam. Het is hier zo'n ander klimaat als in Melbs.
Ik heb nu niet meer mn luxe laptopje ter beschikking, dus ik moet een beetje doortypen met mijn uurtje gratis internet.
We moeten hier echt nog even aclamatiseren. Wat een culture shock zeg. Weg uit het westerse, culturele , koude Melbourne op naar een echt red-neck kustplaatsje. Ik hou van de stad, maar dit is wel even heerlijk na een overloaded semester.
Bij aankomst in ons hippie hostel kregen we een upgrade. Waardoor wij ons eigen cabin naast het zwembad hadden. Beter bijtanken kan niet;)

Gister hebben we een trip gedaan naar het tropisch regenwoud, Daintree & Cape Tribulation. In een busje zijn we inclusief typsich Aussie guide het hele gebied doorgegaan. We hebben krokodillen gespot ( Fat Albert van 6 meter), het oudste regenwoud ter wereld gezien , mooie uitkijkpuntjes bekeken, naar sterke oerwoud verhalen en Aussie humor geluisterd & last but not least een echte bounty beach bezocht.
Vandaag hebben we even een luier dagje, kortom backpacker bandjes, bikini's, souveniertjes inslaan en kaartjes schrijven (misschien ben jij wel 1 van de gelukkigen)
Morgen gaan we met een cruise boat naar het Great Barrier Reef. Ik ga mijn eerste duik doen, spannend!
Als je het dan toch ergens gaat doen, moet je het wel op een goede plek doen natuurlijk. We gaan naar het Outer Reef. Op deze plek zullen we de overgang zien van het rif naar de diepe diepe oceaan. Je kan als het goed is over de rand zwemmen en kijken naar een 2000 meter donkerblauwe oceaan onder je.
Ik hoop dat we geen enge haaien en de dodelijke box jelly fish tegenkomen. Ze maken je hier continu bang met al hun enge beesten zeg!
Al hoorden we gister dat je meer kans hebt dat je in een onderzee boot door de bliksem wordt getroffen dan dat je door een haai gebeten wordt. Alleen de bron was nou niet bepaald betrouwbaar;)

Ons wicked campervannetje wordt maandag opgehaald. We zijn vandaag heengegaan maar ze hadden maar 1 auto met automaat en de print en tekst viel zwaar tegen. We kregen een upgrade aangeboden, maar dat was meer een normale auto dan het typische busje. Kortom, we hebben de upgrade afgeslagen en wachten nu of er een schatje komt binnenrijden maandag. Volgens mij verklaarden ze ons voor gek, maar we gaan toch liever voor het hippie/wicked busje gevoel dan voor een luxere bolide;)
Benieuwd hoelang het duurt tot we daar spijt van krijgen..

Het voordeel van de vertraging is dat we ons mooie cabin hutje nog niet hoeven te verlaten. Daarnaast hebben we gister een gezellig internationaal gezelschap ontmoet in het hostel , kortom wij vermaken ons nog wel even hier.

Ik hoorde dat de temperaturen bij jullie lekker aan het stijgen zijn!
En ik mag hopen dat de Uni daar nu ook ten einde is.
Geniet ervan net als ik dat hier doe:) Tot snel lieve mensen!

Cheers,
Merel

  • 29 Juni 2010 - 18:19

    Iris:

    Nou mevrouw de Aussie, school is nog steeds NIET VOORBIJ. Dus ben zo wit als een sneeuwbal ongeveer terwijl de mussen dood van het dak vallen. Maar gelukkig nog 1 te gaan en dan.... Let's party! en natuurlijk aan mn kleurtje werken;) zodat, als jij terug bent.. ik toch niet zo schrikbarend wit zal zijn, hihi.

    Nou sis, have fun! doe de krokodil de groeten als je um meet. En kijk uit voor haaien want ik wil dat je heel terug komt!

    kus van je zus!

  • 05 Juli 2010 - 06:28

    Jacqueline:

    Hoi Merel, het aftellen is begonnen. Heel veel plezier de laatste 2 weken en een goede reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Merel

Hi guys, Ik zal beloven jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Azie! Wat staat er vast, dat ik met Roos ben begonnen in Bangkok en ongeveer 3 maanden later eindig in Bali, alles daar tussen gaan we op de bonnefooi doen. Natuurlijk hebben we wel een soort van plan de campagne. De landen op onze to-visit list na Thailand: Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesie. Tot nu toe vermaken wij ons nog wel even in Thailand. Voor de foto's moeten jullie op mijn facebook zijn. liefs

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 21281

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 14 Mei 2014

South East Asia

09 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: