Kleine wasjes, grote wasjes... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Kleine wasjes, grote wasjes... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Kleine wasjes, grote wasjes...

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Hi Guys!

Ja je leest het goed, ik zou het bijna vergeten door mijn aanhoudende vakantie-gevoel, maar ook hier moet je af en toe de huisvrouw uithangen.
Je zou denken dat het onmogelijk was met mijn 9 kilo extra bagage, maar het werd nu toch echt tijd.
Voordeel voor jullie, ik ben nu aan huis gekluisterd tot het wastrommeltje klaar is, dus mooi tijd voor een update.

De eerste week op de Uni, ook wel O-week. Ik had netjes mijn hele agenda volgezet met intro praatjes en lezingen. Met notebook en pen in de aanslag op weg naar de Uni. Uiteindelijk heb ik 2 uur doorgebracht in de collegezalen. Nou heb ik daar een hele goede verklaring voor (A) De welkomst en intro praatjes waren vooral bedoelt voor de 1ste jaars. Met onderwerpen als ; wat zijn de verschillen tussen High School & University. Kortom, we beseften ons al snel dat we ons konden gaan bezighouden met de betere helft van het programma.
Onder de noemer: Walking Tour of Socially Useful buildings, begon onze kroegentocht om 2 uur s middags.Dit resulteerde bij veel Amerikanen, die eindelijk mogen drinken hier, in nogal genante taferelen. Na pub 3 besloten we ons dan ook te begeven naar de Queen Victoria Market.
Het was de laatste avondmarkt van het jaar. Goede keuze, want er was werkelijk waar eten uit elk werelddeel te verkrijgen. Inclusief Dutch Pancakes, wat eigelijk helemaal geen pannenkoeken zijn, maar ordinaire poffertjes;) Erg leuk om die aan onze internationale vriendjes aan te smeren. Er was live muziek en de Australische Yellow Tail wine was overduidelijk de sponsor van het evenement. Als dessert besloten we naar Cookies te gaan. Een geweldige bar met een dakterras dat over de stad uitkeek. Memorabel momentje!

Ik ben alweer genoeg afgedwaald, dus even terug naar de Uni. Donderdag was de dag van de clubs. Het is hier net als in een Amerikaanse High School. Als je daarvandaan komt, kun je zo weer verder gaan in je kliekje. Echt iedereen is hier vertegenwoordigd. Chocolate lovers, Chinese clubs, Marxisten, More Beer Club, de Veganisten, je kan het zo gek niet bedenken! Ik besloot toch maar voor de Surf Club te gaan. Misschien niet het meest origineel, maar ik heb er nu al zin in! Volgende week hebben we een wijn-proeverij-tour ( ja heel erg gerelateerd;) en binnekort gaan we op ons eerste surf-weekend.

Nou heb ik nog steeds geen woord gerept over de vakken die ik hier ga volgen. Het is ook nog steeds 1 grote onduidelijkheid, maar ik ga maar gewoon in die collegezalen zitten vanaf morgen. Ik hou van de laidback cultuur, maar niet als het op administratie aankomt..
Morgen begin ik de dag om 09.00 uur (!) met Australia Now. En daarna ga ik een serieus vak volgen; International Human Resource Management.Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal zijn! Tot nu toe heb ik gelukkig op di. en do. vrij, dus St. Kilda strand hoeft me nog niet te gaan missen;)

Het past er niet helemaal bij, maar ik moet nog even vertellen over onze BBQ bij Aussie Mike. Vic, Sytske en ik vertrokken naar de suburbs. We beseften ons dat het de eerste keer was dat we het centrum verlieten, dus het werd wel eens tijd. Toen we aankwamen hing er een grote Amsterdamse vlag aan het huis, dus we voelden ons meteen welkom. Eenmaal in de tuin werden we verwelkomd met de geur van een bbq met enorme spiezen met vlees. We hadden veel gratis Barbies bijgewoond, maar dit was andere koek. De hele avond kwamen er Australische vrienden van Mike binnendruppelen en het eten & de wijn bleven maar komen. Echt leuk om een home-made meal mee te maken!

Ik heb van het thuisfront extra foto-ruimte gekregen! (Thanks) Dus ik zal even wat leuke kiekjes plaatsen om mijn verhaal bij te staan.

Kus,
Merel

  • 28 Februari 2010 - 14:51

    Annemieke:

    super!!!!!!!!! De foto's zijn ook geweldig: qua sfeertje past deze stad je als een handschoen....

  • 01 Maart 2010 - 07:27

    Jacqueline:

    Krijg ook steeds meer zin in de zon! Ziet er allemaal gezellig uit Merel. Ben hartstikke jaloers!

  • 04 Maart 2010 - 12:40

    Job:

    Wow wat een vlees!! Ik zie trouwens dat het vandaag regent in melbourne, het zal toch niet?!
    Verder echt super gaaf dat studeren in melbourne, zelfs als je het over de uni hebt komen er verdacht veel verhalen boven over kroegentochten ;)

    Veel succes bij HR management!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Merel

Hi guys, Ik zal beloven jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Azie! Wat staat er vast, dat ik met Roos ben begonnen in Bangkok en ongeveer 3 maanden later eindig in Bali, alles daar tussen gaan we op de bonnefooi doen. Natuurlijk hebben we wel een soort van plan de campagne. De landen op onze to-visit list na Thailand: Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesie. Tot nu toe vermaken wij ons nog wel even in Thailand. Voor de foto's moeten jullie op mijn facebook zijn. liefs

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 21250

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 14 Mei 2014

South East Asia

09 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: