Verliefd! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Verliefd! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Verliefd!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Hi lieve mensen,

dit is officieel mijn eerste hang avondje thuis. Ik moet zeggen, ik hou ervan om onder de mensen te zijn, maar even 1 avondje lekker klooien op je laptop heeft elk mens toch op z'n tijd nodig.
Vanmiddag om 5 uur hadden Johanna,Vic en ik een iets te grote "lunch", dus ik heb net een soepje gebrouwen in de gezamelijke keuken. Meer mensen hadden het plan om thuis te hangen vanavond, dus het was geen eenzaam dinertje gelukkig.
Ik had beloofd jullie wat over de stad en de uni te vertellen, dus betrouwbaar als ik ben zal ik dat nu dan ook doen (A)

Ik ben nu al verliefd op Melbourne!
Er hangt zo'n relaxte sfeer, iedereen is ontzettend behulpzaam en open, het weertje is heerlijk heet.. Kortom alle stereotypen over Australië worden goddank bevestigd.
Alleen voor de surfdudes zal je toch wat meer naar de stranden moeten afreizen;)
Je komt hier geen dag door of een 'random stranger' begint een gesprekje met je. Op het begin is dat even raar, als je ons gesloten hollanders gewend bent. Maar het is vooral gewoon erg gezellig om met iedereen een kletspraatje te maken.

De stad is ontzettend mooi en netjes. Misschien hebben ze hier ook wel hoge boetes als je wat op de grond gooit, dat zou de boel kunnen verklaren;) Melbourne is een mix van hele oude victoriaanse gebouwen met hyper-moderne kantoorpanden. Ik zal even een mooi kiekje plaatsen ter illustratie.

Je hebt hier echt duidelijk te onderscheiden wijken. Ik woon zelf in Carlton, de universiteitswijk. Erg handig , ik kan letterlijk naar de campus rollen. Ik ben omringt door sushi winkels en om de hoek begint Little Italy. Zeer goede combi als je het mij vraagt!
Maar op dit moment heb ik 2 andere favorieten om een dagje door te brengen; St Kilda & Fitzroy. Allebei een beetje de hippie/arty buurten. Voor de amsterdammers onder ons, je hebt hier straatjes waar je studio 80 gekleed publiek op klaarlichte dag ziet lopen. I like:)
St Kilda is daarnaast ook nog eens aan het strand, dus dat maakt het natuurlijk alleen nog maar beter vertoeven. (wat we dan ook zeker gedaan hebben dit weekend)

Genoeg over de stad, op naar de Uni.
Wat een ontzettend groot gebeuren hier zeg! Het is werkelijk waar een stad in een stad. Je hebt er alles, van Apple stores tot sushi shops.
Het nadeel van zo'n grote campus is dat je ook echt bijna een half uur onderweg kan zijn naar een gebouw. Ik had weer mijn "lucky day" toen ik erachter kwam dat ik in de volledig verkeerde faculteit was geplaatst. Het resulteerde in een "van het kastje naar de muur gestuurd worden middag" & nee .. dat is niet grappig met zulke afstanden en temperaturen.
Weet wel meteen weer dat de Universiteit er dan weliswaar erg statig en mooi uitziet, maar ondertussen net zo'n bureaucratische rompslomp met zich meebrengt als de UvA. Maar laat ik nou proberen het als een Aussie op te pakken en maar genoeg aan de magische woorden "No Worries" te denken. Morgen begint de Orientation Week, dus dan komt vast alles op zijn pootjes terecht.
Daarnaast grijpen de Aussies werkelijk alles aan om een BBQ ( Barbie in Aussie-slang) te houden, dus dat wordt weer een gezellig weekje en gratis eten. Dat laaste heb ik wel nodig, want alles is hier echt wel een stukje duurder dan in Amsterdam. Tot nu toe heb ik me niet meer aan de te goedkope zoete boxwijn, ook wel Goon, gewaagd, maar ik vrees dat ik over een tijdje niet meer zo kieskeurig kan zijn..
Nou hebben de Aussies ook voor de arme studenten onder ons een geniale oplossing bedacht, namelijk de BYO-restaurants (bring-your-own). Gister hebben we daar een etentje gehad met de internationale studentenvereniging. Dat was zeer geslaagd en dat lag meer aan de wijn dan aan de kwaliteit van het eten. Het BYO-concept zou toch stukken meer aandacht moeten krijgen in Nederland vind ik zo!

Dit mogelijke businessplan is meteen de afsluiter voor vandaag, want ik ging een relax-avondje houden ipv een typ-avondje!;)

Kus,
Merel

Ps. ik kan hier maar 10 foto's plaatsen, dus wil je meer oogstrelend materiaal reis dan even af naar mijn facebook;)


  • 22 Februari 2010 - 11:23

    Annemieke:

    mmmmm, heerlijk! hoop dat je vakken goedgekeurd worden, dus dat dat dan gewoon gaat lopen... en dan volop genieten en relaxen... wat een stad. Kan niet wachten tot april dat ik het ga zien

  • 22 Februari 2010 - 11:31

    Annemieke:

    p.s.ik kan extra fotoruimte voor jekopen, if you want.

  • 22 Februari 2010 - 11:34

    Jacqueline:

    Aha arty en hippie (of is het hip???), klinkt goed. En dat BYO-principe, hoe werkt dat dan? Zelf eten meenemen en alleen drinken bestellen?

  • 22 Februari 2010 - 11:36

    Merel :

    Hippie/sixties of juist heel kunstzinnige/alernatieve types.

    Het BYO principe is precies andersom, eigen drinken meenemen en eten bestelen;)
    Leuk dat je meeleest!

  • 22 Februari 2010 - 11:43

    Veronique:

    Heey Meer!

    Ik heb het gister heel laat gemaakt door lekker al je fantastische foto's te bekijken. In een woord; WOW !

    Het ziet er allemaal geweldig uit :D En gelukkig heb je zo'n leuke verjaardag gehad.. Een verjaardag zonder tequilla, is natuurlijk geen verjaardag ;)

    Ciao Bella!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Merel

Hi guys, Ik zal beloven jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Azie! Wat staat er vast, dat ik met Roos ben begonnen in Bangkok en ongeveer 3 maanden later eindig in Bali, alles daar tussen gaan we op de bonnefooi doen. Natuurlijk hebben we wel een soort van plan de campagne. De landen op onze to-visit list na Thailand: Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesie. Tot nu toe vermaken wij ons nog wel even in Thailand. Voor de foto's moeten jullie op mijn facebook zijn. liefs

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 21276

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 14 Mei 2014

South East Asia

09 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: