De reddende Kakkerlak - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu De reddende Kakkerlak - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

De reddende Kakkerlak

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Februari 2010 | Australië, Melbourne

G'day Guys ,

beloofd is beloofd. Enigzins later, maar dat kwam door mijn maatje de Kakkerlak. Gisteravond trof ik de onruststoker aan op mijn muur en na een vlaag van afkeer heb ik hem netjes het raam uitgedonderd, nadat ik een mooi kiekje had gemaakt als bewijs. Na een kleine klaagzang bij de receptie kreeg ik het geweldige nieuws dat er een kamer vrij was gekomen op de 6de verdieping. ( Even voor wie het niet wisten, ik zat op verdieping 1, met een uitzicht op een dakje waar iedereen zijn afval op gooide uit zijn raampje ) Kortom, de kakkerlak made my day! Na de mini-verhuizing heb ik hier heerlijk sushi gegeten met Victoria in het park. Allebei hadden we nu onze definitieve stek gevonden, dus dan mag je jezelf wel even verwennen.
Je zou kunnen denken wat moet ik met al die Aziaten hier, maar 1 voordeel hebben ze wel, de Sushi is hier echt heel goedkoop.

Genoeg over mijn kamer. Nu de avonturen waarop jullie zitten te wachten. Na 2 dagen van Jetlag ging de Melbourne Welcome Week van start.
We sliepen werkelijk waar in een residence a-la Zweinstein van Harry Potter. Geweldig! Ze zijn echt heel traditioneel en we besloten de week dan ook met een "formal dinner" met speeches en Australische wijn.
Maar laat ik bij het begin verder gaan. Op dag 1 kregen we een city tour en dronk ik mijn eerste ( en laatste) Australische te zoete en goedkope boxwijn. 1tje was genoeg om te weten dat we het Lambrusco tijdperk toch echt achter ons gelaten hadden. Dag 2 begon schokerend vroeg om 8 uur, maar we gingen wel surfen, dus dan kom je je bedje wel uit. We reden naar Ocean Groove en hadden onze eerste Aussie surfles. Ik heb het voor mekaar gekregen een aantal keer te staan en kreeg zowaar een complimentje over mijn voetenwerk. Er komt zeker een vervolg op het surfen! S avonds hadden we de cocktailavond en eindigde we in een zeer foute Kitten Club ( de naam zegt al genoeg).
Maandagochtend was zeer zwaar, maar het ontbijt buffet maakte een hoop goed. Op naar the Zoo! Ik heb nog nooit zo n grote mooie dierentuin gezien. Dat er maar 1 slapende koala te zien was , was wel een kleine deceptie. Maar ja, dat kan je die arme beesten ook niet kwalijk nemen om half 10 's ochtends. De kangeroos waren in grote getalen aanwezig, dus dat maakte een hoop goed.
We eindigde ons bezoek met een kraamvisite bij het pasgeboren baby olifantje.
Die avond stond er een bowl avondje op het programma, ik begon sterk maar helaas daalde dit niveau al snel. En nee, dat kwam niet door de Australische wijn.
De week is werkelijk waar omgevlogen en op dinsdag brak de laatste dag aan. We begonnen op de Queen Victoria Markte. De laatste avond zou worden afgesloten met een Down Under thema feest, dus er moest was geshopt worden. Na wat afdingen kwam ik terug met 12 koalaatjes en kangeroos, een typisch Aussie hoedje en een fout T-shirt. Na onze aankopen gingen we naar de Eureka Tower, waar je een top uitzicht had over de gehele stad. Na een heerlijke smoothie voor de vitamientjes was het tijd om ons op te tutten voor het formele diner. Het leek wel een promnight. Dit mede door de grote hoeveelheid Amerikanen die erg houden van te korte glimmende jurken. Wel erg leuk dat ook serieus iedereen een pak of jurk had meegebracht in z'n backpack.
Voordat het eten begon, kwam de directie kwam binnen in mantels zoals je ze in oude films ziet. Erg leuk om een keer mee te maken!
Na het diner moesten we ons allemaal weer "down dressen" voor ons thema feest in de Irish Pub. Mijn laatste uurtjes als 2o jarige braken aan en binnen no-time leek iedereen te weten dat ik jarig was. De Nederlandse delegatie was al de hele dag geheimzinnig bezig en sneaky aan het lachen.. en ja hoor mijn verdenking was niet onterecht. Om 12 uur werd ik door de band op het podium geroepen en kreeg ik een tequilla in mn handen gedrukt. Ik ben nog nooit door zoveel nationaliteiten tegelijk toegezongen. Ik kreeg zelfs een klein taartje met kaarsjes! Het verdjaardagsgevoel was dus ook hier aan de andere kant van de wereld volop aanwezig.

Okee, ik zie net dat ik al teveel letters heb getypt. Ik laat het dan ook even bij mijn Welcome Week verslagje, want anders komen jullie nooit meer terug op deze website;) Dan word het een dagtaak om mijn blog te gaan lezen en dat kan natuurlijk niet!
Volgende keer zal ik jullie vertellen over Melbourne en de Aussies, ik ben nu al verliefd op deze stad :)

Kus & veel liefs naar de andere kant van de wereld

  • 18 Februari 2010 - 12:58

    Jolien :

    Aaaaah Lothar en ik zitten hier te kwijlen bij de foto's.. ZON! STRAND! AAAAAHHRG JALOERS!

    Maar dat klinkt allemaal heel erg tof meertje! Super chill ook die kakkerlak, weer heerlijk aangepakt dit ;)

    Wees niet te bang veel te typen, ik doe niks liever dan wegdromen bij witte stranden, surflessen en tequila-avonturen. Daarnaast ben ik heel blij dat je het zo naar je zin hebt!

    Good luck en ik ben benieuwd hoe de stad & de uni je bevallen.

    XX


  • 18 Februari 2010 - 19:48

    Annemieke:

    leuk sfeertje daar! En dat allemaal binnen een week.... we want more! ;)

  • 21 Februari 2010 - 12:54

    Roos:

    Hi Meertje!

    Ik heb je verslag net nog even aan mijn mams laten lezen. Jaloersmakende fotootjes ook (iid Jo!).
    Ik ben wel erg benieuwd naar je kamertje hoor! En het kakkerlakken bewijs ;).
    Tof van al die activiteiten. De Intreeweek is er niets bij (geen koala's en surflesjes in Damsko!).
    Succes aankomende week op de Uni. Gaan de lessen nu beginnen? Tot op facebook :D
    Kusjeeee!

  • 22 Februari 2010 - 08:23

    Jacqueline:

    Hé Merel, alsnog de felicitaties van je nicht vanuit het koude kikkerlandje! Zaterdag heb ik Hans gesproken en die vertelde van je site. Wat ziet het er daar heerlijk uit en wat een leuk verslag. Heel veel plezier en we blijven je verhalen volgen........ Liefs van Ria, Yuri en Jacqueline.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Merel

Hi guys, Ik zal beloven jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Azie! Wat staat er vast, dat ik met Roos ben begonnen in Bangkok en ongeveer 3 maanden later eindig in Bali, alles daar tussen gaan we op de bonnefooi doen. Natuurlijk hebben we wel een soort van plan de campagne. De landen op onze to-visit list na Thailand: Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesie. Tot nu toe vermaken wij ons nog wel even in Thailand. Voor de foto's moeten jullie op mijn facebook zijn. liefs

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21284

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 14 Mei 2014

South East Asia

09 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: