Riding a wave.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Riding a wave.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Riding a wave..

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hi trouwe lezertjes:)

Ik hoor alweer berichten over de eerste lente zonnestralen & wijntjes in het vondelpark! Ben blij dat de winter daar voor jullie eindelijk over is.
Eigenlijk zou ik nu keihard aan mijn paper moeten, maar het dubbelleven als toerist&student begint zijn tol te eisen. Ik krijg even geen Marketing principes meer op papier & zeker niet in het engels. Gelukkig komt hier de Eastern Break er alweer bijna aan, dus ik mag niet zeuren.

Waar ik julllie even van op de hoogte wilde stellen is het feit dat ik mijn eerste echte golven heb kunnen uitsurfen afgelopen weekend!
We bevondden ons in Torquay, een stadje waar werkelijk alles in het teken van surfen staat. De surfclub had een weekendje weg "georganiseerd". Nou ja, georganiseerd, surfers & dingen regelen is geen goede combo. De camping was geboekt en daar was ook alles mee gezegd;) Op de BBQ van de surfslub kon je zelf een lift regelen ( toch nog een voordeel van again braadworsten op wit brood).
Vic en ik hebben een half uurtje voor vertrek een tentje en luchtbed gescoord en ons stress-niveau lag nogal hoog. Wederom werd bevestigd dat je hier nooit moet stressen, onze dreadlock chauffie kwam namelijk een uur te laat aanwandelen. Ik vrees dat ik hier heel slechte gewoontes aanleer, want je moet hier gewoon niet op tijd zijn anders word je alleen maar gefrustreerd van het wachten;)
Enigzins verlaat kwamen we op de camping aan en ging het opzetten van het tentje onverwachts soepel.
Voor surfen was geen tijd meer, maar we hebben nog wel een geweldige zonsondergang kunnen aanschouwen. 's avonds hing iedereen lekker op de camping en kwam ik tot de conclusie dat de surfers zo gek als een deur, maar erg gezellig zijn. Het woord 'gezellig' was het meest favoriete Nederlandse woord van de Aussie-leiding, waarna ik tot de ontdekking kwam dat het best een uniek woord is ( probeer het maar eens precies te vertalen ).
Na een relaxt avondje was het tijd voor een ijskoude nacht. Bij het aankopen van mijn slaapzak had ik de gedachte dat ik toch alleen in hostels zou verblijven, daar heb ik spijt van gehad! Had ik nou maar met mijn eigenwijze hoofdje naar Sjon & de verkoper geluisterd..
Gelukkig duurde de nacht niet al te lang, want om 9 uur was het tijd voor onze surfles. Na heel wat trial & error had ik het eindelijk door. Ik kan het niet laten even een quote van de surfleraar te vermelden; You're good, you just need a bigger wave now! Daar was ik toch wel erg trots op:)
's Middags waren er dan ook echt grotere golven. Na een zwemmende opa te hebben aangevaren & een hoeveelheid zout naar binnen heb gehad voor het hele jaar, besloot ik me bij de zonnende menigte te voegen.
Om even bij te tanken van onze surf avonturen gingen Vic en ik naar het plaatselijke cafeetje. We werden blij verrast met een optreden van een jongen inclusief gitaar en digeridoo a-la Xavier Rudd. Na wat Fish & Chips was het tijd voor een avondje met de gebruikelijke bierspelletjes. Met ons flying dutchmen team , wat de naam het 'Mafkezen'team kreeg van de Aussies, hebben we nog bijna het commitee verslagen! Beetje jammer dat de laatste surfer zijn bier ging morsen om hun eer te redden. Na wederom een zeer koude nacht hebben we zondagochtend de laatste golven getrotseerd, voordat we met ontzettende spierpijn terugkeerden naar de grote stad.
De laatste golven waren het voor mij in ieder geval niet! Ik heb mijn inner-surferchick ontdekt ;) Naast het festival in Byron Bay staat er ook een 2 daags surfcamp op het programma. Ik kan niet wachten!

Geniet van de lentezon in Nederland & cheers maar even namens mij met een roseetje!

Kus

  • 27 Maart 2010 - 17:35

    Annemieke:

    mooooooooooi!!!! en ik ben trots op surfprestaties hoor..

  • 27 Maart 2010 - 22:19

    Lisanne:

    Wat superleuk om al je verhalen te lezen! Ben echt stik jaloers;) Wat goed van dat surfen joh! Geniet ervan!

    x Lies

  • 28 Maart 2010 - 17:02

    Roos:

    Dat gaan we gladjes overdoen in Scheveningen aankomende zomer hoor :D.

  • 29 Maart 2010 - 08:38

    Jacqueline:

    Hé Merel,

    Surf's up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Merel

Hi guys, Ik zal beloven jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Azie! Wat staat er vast, dat ik met Roos ben begonnen in Bangkok en ongeveer 3 maanden later eindig in Bali, alles daar tussen gaan we op de bonnefooi doen. Natuurlijk hebben we wel een soort van plan de campagne. De landen op onze to-visit list na Thailand: Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesie. Tot nu toe vermaken wij ons nog wel even in Thailand. Voor de foto's moeten jullie op mijn facebook zijn. liefs

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 21280

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 14 Mei 2014

South East Asia

09 Februari 2010 - 18 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: